fbpx

Az online marketing törvényei

Biksi Bendegúz

Biksi Bendegúz

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin

Mi azaz online marketing és hogyan működik?

Az a szó, hogy “online” azt jelenti, hogy internetes, interneten keresztüli. A marketing pedig azt jelenti, hogy népszerűsítés. 

Az online marketing tehát azt jelenti, hogy valamilyen szolgáltatást vagy terméket interneten keresztül népszerűsítünk. 

Az online marketing párja az offline marketing. Offline marketing eszközök például az újsághirdetések, óriás plakátok, szórólapok, tv reklámok, rádiós hirdetések, stb.

Online marketing

Online marketing típusai

Organikus online marketing

Organikus online marketingnek a lényege, hogy ingyenes, azaz nem pénzbe, hanem időbe kerül. Nagyon jó és hatékony eszköz arra, hogy induló vagy már fejlett vállalkozásunknak vevőket, fizető ügyfeleket szerezzen alacsony költségek mellett. Milyen fajtái vannak az organikus online marketingnek?

Organikus online marketing

1. Blog

A blogunkon írásos cikkek, fogalmazások formájában adunk át hasznos információt az olvasóinknak. Mint például ebben a cikkben 🙂

2. Vlog

A vlog a video blogot jelenti, azaz egy olyan blogot, ami nem írásos cikkekből áll, hanem hosszabb, rövidebb videókat tartalmaz. Videós formátumban sokkal könnyebb információt átadni, az embereknek nem kell elolvasni hosszú bekezdéseket, mondatokat értelmezni, stb. Bizalomépítés szempontjából is hatékony eszköz egy vlog, mivel itt látják és hallják is a videó készítőjét a nézők.

3. Podcast

A podcast lényege, hogy hang formátumban történik az információadás. Podcastot lehet hallgatni utazás, vezetés vagy akár főzés közben is. A tanulásnak egy igen hatékony módja tud lenni. Szintén jó bizalom építő eszköz, mivel a podcast készítőjének hangját hallják a hallgatók.

4. Webinárium

A webinárium a webes szemináriumot jelenti, azaz egy online előadást. A webináriumok tipikusan három részből épülnek fel. Egy klasszikus előadás részből, amely során a webinárium előadója előadja a mondanivalóját. Ezt a részt lehet prezentációval kiegészíteni, ami azt jelenti, hogy az előadó megosztja a képernyőjét és az azon megjelenő diasort. Az előadást részt követi az értékajánlat szekció, amely során az előadó bemutatja, hogy milyen, a célközönség problémájának szempontjából releváns szolgáltatásai és/vagy termékei vannak. A webináriumok végén pedig szokott lenni kérdezz-felelek rész, amely során az előadó a közönségben a téma kapcsán felmerülő kérdéseket legjobb tudása szerint megválaszolja.

Marketing

5. Közösségi média marketing

Közösségi média felületeken (pl.: Facebook, Instagram, Youtube, stb.) tartalmakat, posztokat, képeket, videókat osztunk meg a termékünk vagy szolgáltatásunk népszerűsítése céljából. Az internet térnyerésével manapság már számtalan közösségi média platform áll rendelkezésünkre, ahol népszerűsíteni tudjuk a szolgáltatásainkat vagy termékeinket. Az egyik legfontosabb tényező a közösségi média marketing szempontjából az, hogy ki a célközönségünk. Kihez szeretnénk eljutni? Kihez szeretnénk szólni? Kinek szeretnénk segíteni a szolgáltatásainkkal és/vagy termékeinkkel? Ha ismerjük a célközönségünket, akkor ennek tudatában érdemes kiválasztani, hogy melyik közösségi média platformon leszünk aktívak. Gyakori hiba, hogy mindenhol ott akarunk lenni, minden felületen meg szeretnénk mutatni magunkat. Itt is igaz a régi szabály, hogy a kevesebb néha több. Elég egy darab jól felépített, rendszeresen karbantartott, aktív közösségi média fiókot üzemeltetni és nem hármat egyszerre, gyengébb minőségben.

6. Email marketing: hírlevélküldés

Feliratkozókat tudunk gyűjteni, akik feliratozáskor megadják az email címüket. Ezért az email címért általában valamilyen ingyenes tartalmat szoktak kapni a feliratkozók, például ebook, videókurzus vagy ingyenes konzultáció. Ha sok feliratkozónk van, azaz van már egy email listánk, akkor tudunk a listán szereplőknek rendszeresen hírlevelet küldeni. A hírlevélküldés nagyon hatékony marketing eszköz, mivel ingyenes, személyre szabható és könnyen nyomon követhető.

7. Direkt megkeresés

A direkt vagy közvetlen megkeresés során az általunk potenciális ügyfélnek tekintett személynek direkt üzenetet vagy emailt küldünk, esetleg felhívjuk telefonon. A megkeresés elején érdemes kommunikálni, hogy honnan van meg a megkeresett személy elérhetősége. A legfontosabb azonban az, hogy a szolgáltatásunk három alappillére szerepeljen az üzenetünkben. A megkeresett jelenlegi helyzete, az általa elérni kívánt helyzet és az, hogy hogyan tudunk mi a segítségére lenni a kívánt helyzet elérésében.

8. Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás angolul Search Engine Optimization lényege, hogy olyan internetes keresőmotorokban mint például a Google, a találati oldalon kedvező helyen szerepeljen a weboldalunk adott keresési kulcsszóra. Minél előbb helyezkedik el a weboldalunk a Google találati listáján, annál nagyobb valószínűséggel kattintanak az emberek a mi weboldalunkra, ami végeredményben nagyobb bevételt eredményez számunkra.

9. Keresőmotor marketing (SEM)

A keresőmarketing angolul Search Engine Marketing, a keresőoptimalizálást és a fizetett keresőhirdetéseket együttesen jelenti. Itt is igaz az, hogy minél jobb eredményt ér el az oldalunk a keresőmotor találati listájában, nekünk annál jobban megéri pénzügyileg.

Fizetett online marketing

A fizetett online marketing lényege, hogy nem időbe, hanem pénzbe kerül. Ha van megfelelő nagyságú tőkénk, akkor a fizetett online marketing nagyon hatékony eszköz arra, hogy vállalkozásunknak vevőket, fizető ügyfeleket szerezzen. Milyen fajtái vannak a fizetett online marketingnek?

Fizetett online marketing

1. Fizetett közösségi média hirdetések

A közösségi média felületeken (pl.: Facebook, Instagram, Youtube, stb.)  lehet fizetett hirdetéseket megjeleníteni. A fizetett hirdetésekre az emberek rákattintanak, így eljutnak a mi oldalunkra. A weboldalunkon jobban meg tudnak ismerni minket, a termékeinket és/vagy a szolgáltatásainkat.

2. Fizetett keresőhirdetések

A keresőmotorok (mint például a Google) a keresést követően, a találati listán megjelenít organikus találatokat és fizetett hirdetéseket is egyaránt. A fizetett keresőhirdetések célja, hogy amikor egy kulcsszóra rákeres valaki, akkor a találati listában megjelenjen a hirdetésünk. Például hirdethetünk arra a kulcsszóra, hogy “nyugdíj”. Ez azt jelenti, hogy ha valaki beírja a Google-ba azt a szót, hogy “nyugdíj”, akkor a mi a weboldalunk is megjelenik a találati listán a fizetett keresőhirdetések között.

3. Affiliate marketing

Az affiliate marketing a fizetett online marketing egy olyan fajtája, amelyben egy magánember a saját weboldaláról vagy blogjáról a látogatókat egy cég weboldalára tereli. Amikor ezek az átterelt látogatók vásárolnak a cég oldalán, akkor a cég közvetítői díjat fizet az adott személy részére.

Nagy számok törvénye

Értékesítési tölcsér

Értékesítési tölcsér angolul sales funnel egy olyan útnak a leírására szolgáló koncepció, amely során egy vadidegen látogatóból fizető ügyfél lesz. Az út során a látogatóból előbb érdeklődő, az érdeklődőből lead, a leadből pedig ügyfél lesz. Ahogy halad a látogató az értékesítési tölcsérben, úgy ismeri meg egyre jobban a termékeinket és/vagy szolgáltatásainkat. A látogató tudásával, az irányunkba táplált bizalma is növekszik. Minél jobban bízik bennünk egy látogató, annál valószínűbb, hogy előbb-utóbb konvertálódni fog, azaz vásárolni fog tőlünk.

Értékesítési tölcsér

Hogyan tudunk bizalmat építeni a látogatóinkban? Ez egy nagyon jó kérdés, de ez a cikk alapvetően nem ezzel a témával foglalkozik. Dióhéjban a lényeg az, hogy minél több értéket azaz tudást, tartalmat és hasznos információt kell átadnunk a látogatóinknak, minél alacsonyabb áron vagyis ingyen. Így a látogatóinkban kialakul egy bizalom és felteszik magukban azt a kérdést, hogy ha mindezt a tudást ingyen megkapják, akkor vajon mennyi mindent kaphatnának, ha még fizetnének is érte. Ezen a gondolaton továbbhaladva eljut odáig egy látogató, hogy már eléggé megbízzon bennünk ahhoz, hogy vásároljon tőlünk. Mi köze van mindehhez a nagy számok törvényének?

Nagy számok törvénye

A nagy számok törvénye lényegében azt mondja, hogy ha valaminek meg van az esélye, hogy megtörténjen, akkor bizonyos dolgok hatására meg is fog történni.

Nagy számok törvénye

Például ha minden nap látogatók ezreit vonzom a weboldalamra, akkor előbb vagy utóbb biztosan lesznek fizető ügyfeleim is. A kérdés azaz, hogy hány látogatót kell az oldalamra terelnem, hogy legyen belőle egy ügyfél. Ha minden századik látogatómból lesz egy ügyfél, akkor az azt jelenti, hogy 1%-os a konverziós rátám. Ha 100 ügyfelet szeretnék, akkor 100*100 azaz 10 000 látogatót kell az oldalamra terelnem. Könnyen előfordulhat, hogy az első 100 látogatóból nem lesz egy ügyfelem se. Ezt követően azonban lehet, hogy a második 100 látogatóból két ügyfelem is lesz. Ez a nagy számok törvényének az egyik szépsége, hogy a szélsőségek hosszú távon kiegyenlítik egymást és beáll az egyensúly.

Összefoglalás

Az online marketingnek két nagy altípusa van. Az organikus online marketing és a fizetett online marketing. Az organikus online marketing ingyenes, azaz nem pénzbe, hanem időbe kerül. A fizetett online marketing ezzel szemben pénzbe és nem elsősorban időbe kerül. Az organikus online marketing eszközök közül a legfontosabbak a blog, vlog, podcast, webinárium, közösségi média marketing, email marketing, hírlevél küldés, direkt megkeresés, keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőmotor marketing (SEM). A fizetett online marketing eszközök közül a legfontosabbak a fizetett közösségi média hirdetések, a fizetett keresőhirdetések, valamint az affiliate marketing. A nagy számok törvénye az értékesítési tölcséren keresztül látogatók százait konvertálja fizetős ügyfelekké. A konverzió szempontjából az első és legfontosabb, hogy értéket adjunk a látogatóinknak ezáltal kiépítve a vásárlási döntés meghozatalához szükséges bizalmat.

Biksi Bendegúz

Biksi Bendegúz

Biksi Bendegúz vagyok Online Marketing Tanácsadó.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Online marketing
Biksi Bendegúz

Az online marketing törvényei

Az online marketingnek két nagy altípusa van. Az organikus online marketing és a fizetett online marketing. Az organikus online marketing ingyenes, azaz nem pénzbe, hanem időbe kerül. A fizetett online marketing ezzel szemben pénzbe és nem elsősorban időbe kerül. Az organikus online marketing eszközök közül a legfontosabbak a blog, vlog, podcast, webinárium, közösségi média marketing, email marketing, hírlevél küldés, direkt megkeresés, keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőmotor marketing (SEM). A fizetett online marketing eszközök közül a legfontosabbak a fizetett közösségi média hirdetések, a fizetett keresőhirdetések, valamint az affiliate marketing. A nagy számok törvénye az értékesítési tölcséren keresztül látogatók százait konvertálja fizetős ügyfelekké. A konverzió szempontjából az első és legfontosabb, hogy értéket adjunk a látogatóinknak ezáltal kiépítve a vásárlási döntés meghozatalához szükséges bizalmat.

Fókusz
Biksi Bendegúz

Fókusz, mint szokás

A fókuszálás egy ugyanolyan képesség, mint beszélni egy idegen nyelvet, érteni az állatokhoz, vagy ismerni a spanyol konyha csínját-bínját. Idő kell hozzá és sok-sok gyakorlás. Ahhoz, hogy jól tudjunk fókuszálni, hatékonyak legyünk abban az egy dologban, amiben hatékonyak akarunk lenni szokásunkká, ösztönös cselekvéssé kell tenni a fókuszálást. A szokások kialakításának három alappillére van: inger, cselekvés és jutalom. Az inger hatására cselekszünk, a cselekvést követően pedig jutalomban részesülünk. Ahhoz tehát, hogy egy új szokást kialakítsunk vagy egy régi szokást elhagyjunk erre a három dologra kell odafigyelnünk. Hogyan tudunk fókuszáltabbak lenni? Egyszerűen! Új szokásunkká kell tenni a fókuszálást. Ki kell találnunk egy ingert, aminek a hatására kizárunk mindent, aztán meg kell magunkat jutalmazni. Az új szokásunk kialakítása során úgy tudjuk fenntartani a motivációnkat, hogy írásban követjük a már megtett lépéseinket. Így könnyebb lesz fenntartani a lelkesedésünket, olyankor amikor az alábbhagy. Mi történik, ha egyszer-egyszer nem tudjuk teljesíteni az új szokásunkhoz tartozó rutinunkat? Mivel emberek vagyunk, s nem pedig gépek, ezért gyakran előfordul, hogy hibázunk. Ezt jó, ha előre tudasítjuk magunkban és felkészülünk arra az eshetőségre is, amikor nem tesszük meg amit meg kellene. A lényeg azaz, hogy az ilyen esetekből minél kevesebb forduljon elő. Ne ostorozzuk magunkat, ha hibáztunk, ha megbotlottunk, akkor tanuljunk belőle és tartsuk magunkat az eredeti tervhez.

Türelem rózsát terem
Biksi Bendegúz

Türelem, mint képesség

A türelem a mai világban egyre jobban és jobban felértékelődik. Türelmesnek lenni azonban korántsem könnyű, hogy ha körülöttünk mindenki türelmetlen. Annak, hogy így reagálunk a környezetünk viselkedésére evolúciós okai vannak. A közösségi média és a lehetőségek végtelen tárháza tovább tetézi a türelemmel kapcsolatos gondokat. A közösségi média torz képet szül, az emberek életének többnyire csak a vidám oldalával szembesít. A túl sok lehetőség pedig a kimaradással való félelmünket növeli. A két tényező együtt szorongóvá és türelmetlenné tesz minket saját magunkkal, a saját életünkkel szemben. Mikor lesz már nekem is olyan jó, mint neki? tesszük fel magunkban gyakran a kérdést. Mi a megoldás? Hogyan lehetünk türelmesek? Használjunk kevesebb közösségi médiát. Helyette olvassunk, eddzük a testünket vagy meditáljunk, tanuljunk nyelveket, játszunk valamilyen hangszeren vagy csak sétáljunk egyet a szabadban. Unatkozzunk, csináljunk rendszeres internet és/vagy képernyő mentes napokat vagy akár heteket. Legyünk türelmesek! A türelem is egy ugyanolyan képesség, mint például a főzés. Idő, gyakorlás és türelem kell hozzá, hogy alaposan elsajátíthassuk. Ha már felhúztuk magunkat valami vagy valaki miatt, akkor számoljunk el magunkban tízig és próbáljuk objektíven nézni az adott szituációt. Gondoljunk arra, hogy mekkora a világegyetem és ehhez képest mi milyen parányiak vagyunk. A problémánkról nem is beszélve.