A kasszarobbantó webinárok 7 titkos eleme

Mi az a webinár?

A webinár egy olyan online előadás, amely során a terméked vagy a szolgáltatásod népszerűsítésének érdekében a résztvevők számára előadást tartasz, amely előadáshoz a résztvevők az interneten keresztül tudnak becsatlakozni.

A webinárodat online, élőben tartod videokonferencia-platformok vagy webinárium-szoftverek segítségével (pl.: Zoom, Google Meet, Teams, stb.). Ilyenkor a webinár résztvevők valós időben vesznek részt az online előadáson.

Emellett van lehetőség ún. örökzöld webinárokat is futtatni. Ilyenkor egy előre rögzített videó felvételt teszel elérhetővé a résztvevők számára. Ennek nagy előnye, hogy a résztvevők, akkor tudják megnézni a webinár felvételét, amikor nekik megfelelő, nincsenek egy előre meghatározott időponthoz kötve.

Terv

Mi a webinár célja?

A webinár elsődleges célja, hogy értéket, tudást és inspirációt adjon a résztvevőknek, valamint, hogy az emberek jobban megismerjenek téged és amit kínálsz számukra, legyen az szolgáltatás vagy termék. Minden webinárnál kulcsfontosságú, hogy megfelelően fel legyen építve az előadás struktúrája és az is, hogy az előadásmód is a lehető legjobb legyen.

Miután megfelelően felépíted és megtartod az online előadásodat, a résztvevők szemében egy megbízható, hiteles szakértőként fogsz megjelenni. A résztvevőkben a bizalom felépítése azért kulcsfontosságú, mert:

a bizalom az értékesítés alapja.

A webinárodon tehát elsőként értéket, tudást és inspirációt adsz a résztvevőknek, akik szemében ezáltal hiteles szakértő leszel az adott témában. Mivel értéket, tudást és inspirációt adsz a résztvevőknek ezért, kialakul bennük a bizalom, azaz a webinár résztvevői meg fognak benned bízni. Miután sikeresen felépítetted a résztvevőkben a bizalmat, akkor jön képbe a webinárok másik fontos célja:

a terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítése és fizetős ügyfelek generálása, azaz:

az értékesítésed, a bevételed és a profitod növelése.

Miután a területed szakértőjeként pozícionáltad magad, értéket adtál a résztvevőknek, inspiráltál, felépítetted a bizalmat, ideje learatni a megérdemelt gyümölcsöt.

A webinár során bemutatod a visszautasíthatatlan ajánlatodat és a termékedet vagy szolgáltatásodat értékesíted a webinár résztvevőinek.

A webinár tehát egy olyan marketing eszköz, amely egyszerre épít bizalmat, pozícionál szakértőként, inspirál, tudást ad és növeli az értékesítésedet, a bevételeidet, továbbá a profitodat.

Miért a webinárok?

A webinárok használatának számos előnnyel van, ezek közül a legfontossabbak:

A webinárok segítenek a terméked vagy szolgáltatásod iránti érdeklődést megszerezni a potenciális ügyfeleid körében. Ezen felül a webináriumok lehetővé teszik számodra a célközönséged pontos megcélzását és a terméked vagy szolgáltatásod bemutatását nekik.

A webinárod során a résztvevők valós időben tehetik fel neked kérdéseiket, ami segít a bizalom és hitelesség felépítésében. Ilyenfajta kötetlen interakcióra, párbeszédre, élő kommunikációra kevés marketing ad lehetőséget. Ezért is olyan sikeresek a webinárok, mind a bizalomépítésben, mind az értékesítés területén.

Egy webinár relatíve alacsonyabb költséggel tud futni, mint egy fizikailag megtartott rendezvény, ahova oda kell mennie a résztvevőknek, ott parkolni kell, enni kell, inni kell, pisilni kell, stb. Sokkal kevesebb a macera, a fix költség és az időráfordítás. Ezáltalán nagyobb a hatékonyság és az pénzbeli megtérülés.

Az alacsony költségek mellett a webinárok nagyon kényelmesek mind neked, mint előadó, mind a webinár résztvevői számára egyaránt. Az internet és az online eszközök adta fejlettség, lehetővé teszi számunkra, hogy bárhonnan részt tudjunk venni egy webináron: otthonról, a munkahelyünkről vagy akár a kedvenc éttermünkből. Mivel ez extra kényelmet jelent, nagyon sokat ad a résztvevők ügyfélélményéhez.

Fizetett online marketing

Mi a kasszarobbantó webinárok 7 titkos eleme?

Megszólítja a célközönséget

Hogyan tudod megszólítani a célközönségedet a webinároddal?

Nagyon egyszerű!

Először is meg kell határoznod, hogy ki a te célközönséged. Határozd meg az elérni kívánt emberek jellemzőit, például életkorukat, beosztásukat, iparágukat, nemüket, lakóhelyüket, érdeklődési köreiket, stb.

Miért van szükség a célközönség meghatározására?

Azért mert, aki mindenkire céloz, az senkit sem talál el. Másképp mondva, aki mindenkinek árusít, az senkinek sem ad el!

Ha régebb óta tevékenykedsz a szakmádban, akkor bizonyára már felismertél olyan jellemzőket, amelyek közösek minden ügyfelednél. Pont ezt keressük!

Ha még nem vagy olyan rutinos abban, amit csinálsz, akkor sincs semmi gond. Ebben az esetben piackutatással érdemes kezdened, amely során információt gyűjtesz a célközönségedről, például a Facebookról, Instagramról, vagy bármilyen más online platformról, ahol tudod, hogy a célközönséged sok időt tölt és releváns információkat közöl magáról.

Miután tudod, hogy kit akarsz megszólítani, ideje kialakítani az ÜZENETED. Az üzeneted a célközönségedről fog szólni. Egészen pontosan a célközönséged fájdalmairól, problémáiról, elakadásairól, valamint a vágyaikról, az álmaikról, azaz arról állapotról, ahova el akarnak jutni.

Elemezd az igényeket és az érdeklődési köröket a célközönségednél, keress a célközönségednél közös fájdalompontokat, olyan témákat, ami napi szinten foglalkoztatja őket, ami nem hagyja esténként nyugodtan aludni őket.

PRO TIPP 1: A konkurenciád üzleti oldalainál, posztjainál érdemes olvasni a kommenteket, hozzászólásokat, véleményeket. Sokszor aranyköpéseket lehet találni egy-egy elejtett mondatban, ami a célközönségünktől származik. Itt gyakran hosszasan és őszintén kifejtik az emberek, hogy mi nyomja a lelküket.

PRO TIPP 2: Lépj be olyan online csoportokba, közösségekbe, ahol a célközönséged van jelen. Itt szintén olyan belsős kulisszatitkokra fogsz lelni, ami egy külsős számára szinte elérhetetlen. (Ne tudd meg én hány Baba-Mama Facebook csoportban vagyok tag… :D)

Miután alaposan megismerted a célközönséged problémáit és vágyait, készen állsz arra, hogy olyan üzeneted legyen, amely jól rezonál a célközönségeddel és ami megszólítja az Ő konkrét igényeiket.

Ne feledd a kiváló üzeneted titka, abban rejlik, hogy nem elsősorban rólad, hanem a célközönséged tagjairól szól. A legjobb üzenetek arról szólnak, hogy milyen kihívások és vágyak járnak a célközönséged tagjainak a fejében NAPI SZINTEN.

Ha ügyesen pozícionálod magadat, akkor a problémák és a vágyak közötti hidat TE és a szakértelmed fogják jelenteni a célközönséged számára, erről még később lesz bővebben szó.

Inspiráló történetekkel van teli

Mi emberek egyszerűen imádjuk a lenyűgöző történetek, a nagy fordulatokat, az inspiráló sorsokat. És persze minden történet végén várjuk a Happy Endet. Vajon miért pont a történetmesélés?

Amikor, az emberiség még barlangokban élt, már akkor is a történetmesélés volt az információátadás legfőbb és legfontosabb eszköze. A jó hír, hogy ez pont így van a mai napig is!

Kulcsfontosságú, hogy a webinárod telis-tele legyen, olyan inspiráló történetekkel, amelyekre felkapja a közönséged a fejét és eldobja a telefonját a kezéből és maximálisan rád és a szavaidra koncentrál.

Miért ennyire fontos, hogy inspiráló történetekkel legyen tele a webinárod?

Akik, a webinárodra érkeznek valamilyen kihívással, problémával küzdenek. Ezt a problémát szeretnék valahogy legyőzni, túl jutni rajta. A te feladatod előadóként az, hogy a közönségnek megmutasd, hogy nagyon is lehetséges az ő helyzetükből kilábalni, legyőzni az akadályokat és elérni a vágyott állapotba.

Sőt!

Ez az egyik legfontosabb célja minden webinárnak!

Meggyőzni a résztvevőket, hogy van kiút abból, amiben most vannak. Van számukra megoldás a problémájukra.

A fő üzenet: ha másoknak sikerült, akkor neki is sikerülni fog.

„Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz.”

Mondta Henry Ford, híres amerikai üzletember. És milyen igaza van. A hit az alapja minden csodának…

Oké.

Akkor látjuk, hogy inspiráló történeteken keresztül kell a közönségünknek átadni azt, hogy ha másoknak sikerült, akkor neki is sikerülni fog kilábalni onnan, ahol most tart és eljutni oda, ahova igazán szeretne.

Na de miről vagy kiről szóljanak a történetek?

Nagyon egyszerű!

Elsőként a saját sztorydat érdemes elmesélned: azt az utat, amit eddig bejártál, az akadályokat, amiket legyőztél és a leckéket, amiket megtanultál. A saját történeted elmesélése által egy tapasztalt szakértő leszel a közönség szemében, aki egyszerre hiteles és emberi. Egy olyan ember, aki van, hogy hibázik, van, hogy olykor zátonyra fut, azaz egyáltalán nem tökéletes, viszont minden kudarc ellenére továbbmegy és, ha úgy van mer segítséget kérni. Azaz pont olyan ember, mint a közönségben ülő többi ember.

A saját történeted után, érdemes a korábbi ügyfeleid sikertörténeteit is elmesélned. Példa:

Nézzétek itt van Aranka. Vele 1 éve tart az együttműködésünk. Egy évvel ezelőtt Aranka ezzel, meg ezzel, meg ezzel a problémával küzdött. A közös munka során sokat dolgoztunk Aranka ilyen, meg olyan, meg amolyan tudásán/skilljein/stb. Aranka egy év után büszkén mondhatja, magáról, hogy elérte ezt meg azt meg amazt.

Ez a klasszik „Legyél olyan te is, mint Aranka” típusú történet, jól bemutatja a közönségnek, hogy ők is képesek lehetnek bejárni azt, az utat, amit Aranka is bejárt. Így a webinár résztvevői tényleg elhiszik magukról, hogy az, amiben most vannak nem tart örökké. Van megoldás, van kiút!

Értékes tudást ad a résztvevőknek

Gondoltál már arra, hogy miért ülsz le egy-egy webinár elé? Biztosan nem azért, hogy olyan információkat hallj, amiket már százszor megkaptál máshonnan. Egy igazán emlékezetes webinár az, ami újat és hasznosat ad, nem igaz?

Tudod, mi a legjobb egy kasszarobbantó webinárban? Az, hogy miközben hallgatod, úgy érzed, mintha egy jó barátoddal beszélgetnél, aki éppen egy olyan témában osztja meg veled a tudását, amiben te is érdeklődsz. És nem csak beszél hozzád, hanem valódi, értékes tudást cselez a kezedbe, amivel tényleg lépni tudsz előre.

De mit is jelent ez az „értékes tudás”? Nem elég csak felolvasni egy PowerPointot, vagy bemutatni néhány ábrát, ugye? Az igazi tudás az, ami átadja azt a szenvedélyt és elkötelezettséget, amit te érzel az adott téma iránt. Az, amikor a hallgatóid éreznek egy kis csillogást a szemedben, amikor egy különösen fontos pontot osztasz meg velük.

Gondolj bele, milyen lenne, ha a webinárodon mindenki azon gondolkodna, hogy „Wow, sosem gondoltam volna erre így!” vagy „Ez az infó aranyat ér!”. Mert az értékes tudás nem csak a fejekben maradó információ. Az értékes tudás valódi változást hoz létre. Változást a gondolkodásmódban, a hozzáállásban és a cselekvésben.

Tegyük fel, hogy te vagy az előadó. Mennyire lenne jó érzés, ha a webinárod után az emberek úgy távoznának, hogy „Ez volt az eddigi legjobb webinár, amit valaha láttam!” gondolattal? De hogyan érheted el ezt?

Ne feledd, az emberek nem csak azért jönnek, hogy hallgassanak téged. Jönnek, mert valami olyat szeretnének tanulni, amit máshol nem kaphatnak meg. Tehát adj nekik valamit, ami igazán különleges! De ne csak azért, hogy elmondhasd, milyen nagyszerű vagy. Hanem azért, mert te tényleg szeretnéd, ha ők is sikeresebbek, boldogabbak lennének a tudásod által.

Tehát milyen értékes tudást adhatsz? Itt van néhány konkrét példa, amit megoszthatsz a hallgatóságoddal:

Gyakorlati eszközök és technikák: Adj nekik konkrét, lépésről-lépésre követhető útmutatót vagy eszközt, amit azonnal alkalmazhatnak a mindennapjaikban vagy üzleti életükben. Például egy marketingesnek adhatsz egy hatékony hirdetési stratégiát, amely növeli a megtérülést.

Saját tapasztalataidon alapuló tanácsok: Oszd meg velük azokat a tanulságokat, amelyeket saját sikereidből és kudarcaidból szűrtél le. Egy vállalkozó számára értékes lehet tudni, milyen hibákat érdemes elkerülni az üzleti növekedés során.

Új trendek és piaci információk: Ha olyan iparágban dolgozol, ahol gyorsan változnak a trendek, akkor információid értékesek lehetnek. Legyél naprakész, és adj friss információkat arról, mi várható a közeljövőben, vagy milyen új technológiák jönnek.

Ezen felül ne felejtsd el, hogy a tudásodnak valóban hasznosnak és egyedinek kell lennie. Csak akkor lesz igazán értékes, ha a hallgatóid úgy érzik, hogy valami olyat kaptak, amit máshol nem. És ha ezt sikerül elérned, akkor nem csak te, hanem a résztvevők is elégedetten és hálásan távoznak majd.

Interaktívan bevonja a résztvevőket

Most képzeld el azt a pillanatot, amikor egy webinárt nézel, és az előadó egyszer csak közvetlenül hozzád szól. Vagy még jobb: amikor egy kérdésedre azonnal választ kapsz. Hirtelen az egész élmény sokkal személyesebbé válik, ugye?

Az interaktivitás az, ami igazán életre kelti a webinárokat. Nem elég, ha csak egyszerűen bemutatsz egy prezentációt. A hallgatóidnak úgy kell érezniük, mintha egy élő beszélgetés részesei lennének. Egy jó webinár nem egyoldalú előadás, hanem egy kölcsönös párbeszéd.

Ezenkívül az interaktív elemek nem csak azért fontosak, hogy a hallgatóid érdeklődését fenntartsd. Segítenek abban is, hogy mélyebb kapcsolatot alakíts ki velük. Ha valaki aktívan részt vesz a webinárodon, sokkal nagyobb eséllyel emlékszik majd rá, és cselekszik az általad adott információk alapján.

De hogyan is teheted interaktívvá a webinárodat? Íme 6 ötlet:

  • Kérdések és válaszok: Szánj időt arra, hogy a hallgatóid kérdéseire válaszolj. Így nem csak az érdeklődésüket tartod fenn, de valódi értéket is nyújtasz nekik.
  • Szavazások és felmérések: Használj eszközöket, amelyekkel közvetlen visszajelzést kaphatsz a hallgatóidtól. Egy gyors szavazás vagy kérdőív segítségével azonnal láthatod, melyik témák érdeklik őket a legjobban.
  • Gyakorlatok és tevékenységek: Kérj meg néhány résztvevőt, hogy osztsák meg saját tapasztalataikat, vagy alkalmazz gyakorlati tevékenységeket, amelyek során a hallgatóidnak valamit ki kell próbálniuk.
  • Valós idejű chat: Engedd meg a résztvevőknek, hogy élőben chateljenek egymással és veled. Egy aktív chatfelület élettel tölti meg az egész webinárt.
  • Kis csoportos beszélgetések: Ha a platformod engedélyezi, oszd fel a résztvevőket kisebb csoportokba, hogy intenzívebb és mélyebb beszélgetéseket folytathassanak egy-egy témáról. Ez lehetőséget ad arra is, hogy a résztvevők megosszák egymással a gondolataikat és ötleteiket.
  • Interaktív elemek és játékok: Használj játékos elemeket, mint például kvízek vagy kihívások, hogy még izgalmasabbá tedd a prezentációt. Egy jól időzített kvíz vagy verseny nem csak az érdeklődést növeli, hanem segít abban is, hogy a hallgatóid jobban megjegyezzék az általad közölt információkat.

Végül ne feledd, hogy az interaktivitás célja nem az, hogy a show-d középpontjában legyél. Az a cél, hogy a hallgatóid érezzék, hogy ők is részesei ennek az élménynek, és hogy a véleményük számít. Ha sikerül ezt elérned, a webinárodat nem csak mint egy előadást, hanem mint egy közös felfedezést fogják értékelni.

Visszautasíthatatlan ajánlatot tartalmaz

Ismered azt az érzést, amikor egy webinár végén az előadó bemutat egy ajánlatot, és te azon gondolkodsz, hogy „Ezt nekem meg kell vennem!”? Nos, egy kasszarobbantó webinárnak pontosan ezt az érzést kell kiváltania. De hogyan készíthetsz olyan ajánlatot, amit a résztvevők egyszerűen nem tudnak ellenállni?

Először is, az ajánlatodnak összhangban kell állnia a webináron bemutatott tartalommal. Ha valami értékes és hasznos információt osztottál meg, az ajánlatodnak ezt kell tovább mélyítenie. Tehát nem egy teljesen új dologról kell beszélned, hanem olyasmiről, ami a webinárban bemutatottakat egészíti ki vagy bővíti ki.

Másodszor, az ajánlatodnak valódi értéket kell képviselnie. Nem elég, ha csak egy kedvezményt kínálsz vagy egy plusz bónuszt. Az ajánlatnak olyan valami kell lennie, amit a hallgatóid valóban hasznosnak és értékesnek látnak. Valami olyan, ami megold egy problémát, vagy segít nekik elérni egy célt.

Harmadszor, ne felejtsd el bemutatni az ajánlatod előnyeit. Milyen eredményeket hozhat, ha valaki elfogadja az ajánlatod? Hogyan fogja ez megkönnyíteni az életét vagy növelni az üzleti sikerét? Mutass be néhány konkrét példát vagy tanulságot.

Néhány további ötlet az ellenállhatatlan ajánlat létrehozásához:

Értékkiemelés: Mutass rá, mennyit ér az ajánlatod valójában, és mennyiért kínálod most a hallgatóknak. Ezzel bemutatva az ajánlatod értékét, a hallgatók könnyebben megérthetik, mennyi értéket kapnak cserébe.

Korlátozott idejű kedvezmények: Ha egy rövid időre kínálsz kedvezményt, az ösztönözheti a hallgatókat a gyors döntés meghozatalára.

Exkluzív bónuszok: Kínálj valami olyan plusz értéket, amit csak a webináron keresztül lehet megszerezni. Ez lehet egy extra tananyag, egy kiegészítő eszköz vagy akár egy konzultációs időpont.

Garancia: Ha biztos vagy a terméked vagy szolgáltatásod értékében, adj garanciát. Ez csökkentheti a kockázatérzetet és növelheti az emberek bizalmát.

Történetmesélés: Az emberek emlékeznek a történetekre. Oszd meg a saját történetedet vagy egy vásárlód sikerét, amely az ajánlatod használatával jött létre.

Urgencia és hiánycikk érzet kialakítása: Az emberek gyorsabban döntenek, ha úgy érzik, hogy lemaradnak valamiről. Jelezd, hogy az ajánlat korlátozott időre vagy mennyiségre szól.

Az ajánlat egyszerűsítése: Tégy azért, hogy az ajánlatod egyszerű és egyértelmű legyen. Az emberek nem szeretik a bonyolult dolgokat, így minél egyszerűbbé teszed az ajánlatod, annál nagyobb eséllyel fogadják el.

Végül, de nem utolsósorban, fontos, hogy az ajánlatod őszinte és hiteles legyen. Ne ígérj olyat, amit nem tudsz teljesíteni, és mindig tartasd magad az ígéreteidhez. Ha az emberek úgy érzik, hogy megbízhatnak benned, sokkal nagyobb eséllyel fogadják el az ajánlatod.

Kezeli a kifogásokat és a félelmeket

Valaha is érezted úgy, hogy szinte már a kezedben volt a hitelkártyád, de valami visszatartott attól, hogy véglegesítsd a vásárlást? Ez a „valami” lehetett egy kifogás vagy egy belső félelem. És igen, ez mindenkinél előfordul. Egy hatékony webinárnak fel kell ismernie és kezelnie kell ezeket a kifogásokat és félelmeket, hogy a résztvevők teljes bizalommal léphessenek tovább.

Először is, fontos megérteni, hogy a kifogások általában nem az ajánlatoddal kapcsolatosak, hanem a hallgatók saját belső kételyeiből erednek. Lehet, hogy nem biztosak abban, hogy képesek-e megvalósítani azt, amit tanultak, vagy attól tartanak, hogy nem kapják meg az ígért eredményeket.

Ezen kételyek és félelmek leküzdése kulcsfontosságú. Sokszor az emberek nem azért nem vásárolnak, mert nem hiszik, hogy a termék jó, hanem mert kételkednek saját képességeikben vagy a termékkel kapcsolatos eredményekben.

Ezért, amikor a webinárodon kifogásokat és félelmeket kezelsz, gondolj az alábbiakra:

Gyakori kifogások előrejelzése: Még mielőtt bárki is felvetné őket, sorold fel és kezeld a leggyakoribb kifogásokat. Az emberek gyakran hasonló félelmekkel és kételyekkel küzdenek, így előre gondolkozva elháríthatod ezeket.

Sikertörténetek és tanulmányok bemutatása: Az embereknek bizonyítékokra van szükségük. Ha látnak másokat, akiknek sikerült, könnyebben tudnak azonosulni a helyzettel és hinni a sikerben.

Garancia: A garancia az egyik legbiztosabb módja annak, hogy az emberek biztonságban érezzék magukat. Ha nem elégedettek, tudják, hogy visszakaphatják a pénzüket.

Kérdések és válaszok: Ez az időszak lehetőséget nyújt arra, hogy közvetlenül kezeld az emberek kérdéseit. A kérdésekre adott gyors és tájékozott válaszok növelhetik a bizalmat.

Empátia kifejezése: Az embereknek tudniuk kell, hogy megérted őket. Ha érzik az empátiát és az érdeklődést, sokkal nyitottabbak lesznek.

Az érték bemutatása: Sokszor az emberek nem látják át az ajánlatod teljes értékét. Mutass rá, hogyan segíthet nekik, milyen problémákat old meg és milyen eredményeket hozhat.

Végül, fontos, hogy a hallgatók érezzék: nem csak egy eladási tranzakcióról van szó. Az igazi cél, hogy segíts nekik valami értékeset elérni. Ha sikerül megmutatnod, hogy tényleg a legjobbat akarod számukra, és hajlandó vagy támogatni őket a folyamat során, a kifogások és félelmek sokkal könnyebben leküzdhetők.

Cselekvésre ösztönöz

Egy sikeres webinár végén a hallgatóknak nem csak az újonnan szerzett tudás birtokában kell lenniük, hanem motiváltnak is kell érezniük magukat a cselekvésre. Gondolj csak bele: mennyivel értékesebb egy webinár, amely nem csak informál, hanem ténylegesen változást is hoz az emberek életébe? De hogyan érheted ezt el?

Világos cselekvési felhívás: Kezdd azzal, hogy tisztázod, mit szeretnél, ha a hallgatók tennének a webinár végeztével. Ezt az üzenetet világosan és többször is közvetítsd, hogy mindenki megértse és emlékezzen rá.

Korlátozott idejű ajánlatok: Az emberek gyakran halogatnak, ha nincs egy konkrét határidő. Ha a hallgatók tudják, hogy csak egy bizonyos ideig élnek a kedvezményekkel, hajlamosabbak azonnal lépni.

Mutasd be az előnyöket: Ne csak azt mutasd be, hogy milyen jó az ajánlat, hanem azt is, hogy milyen előnyökkel jár a gyors cselekvés.

Vizualizáció: Kérj a hallgatókat, hogy képzeljék el az életüket a tanultak alkalmazása után. Hogyan változna meg a mindennapjaik? Hogyan éreznék magukat?

Támogatás és segítségnyújtás: Sokan félnek az új dolgoktól, mert nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá. Ha tudják, hogy segítséget és támogatást kapnak a cselekvés során, könnyebben veszik az első lépéseket.

Testimonials és sikertörténetek: A sikertörténetek és a pozitív visszajelzések erősítik a bizalmat az ajánlatban és a módszerben.

Kérdések megválaszolása: A kérdések és válaszok szekció kiváló lehetőség arra, hogy tisztázz minden kételyt, és hozzáadott értéket adj a hallgatóknak. Itt közvetlenül kezelheted az emberek aggodalmait és kérdéseit.

Emelj ki egy „következő lépést”: Az emberek gyakran elvesznek a lehetőségek között. Adj nekik egy egyszerű, konkrét következő lépést, amit azonnal megtehetnek, hogy elkezdjék az új tanultak alkalmazását.

Összességében a cél az, hogy a hallgatók a webinár végén ne csak passzívan érezzék magukat, hanem inspirálva és motiválva a cselekvésre. Minél egyértelműbben és hatékonyabban kommunikálod ezt a cselekvési lépést, annál valószínűbb, hogy a hallgatók ténylegesen lépéseket fognak tenni.

Hogyan készítsd el a saját webinárodat?

Elgondolkodtál már azon, hogyan készíthetsz lenyűgöző webinárt? A digitális korban a webinárok hatalmas lehetőségeket kínálnak. Legyen szó tudás megosztásáról, termék bemutatásáról vagy ügyfélszerzésről, a webinárok kulcsfontosságúak.

Hogyan készítsd el a saját webinárodat?

  1. Határozd meg a célodat:

Fogalmazd meg egy mondatban a webinár fő célját.

Kérdezd meg magadtól: „Mit szeretnék elérni a hallgatóknál a webinár végére?”

Jelöld ki a konkrét mérhető célokat, mint például az eladások száma vagy az új feliratkozók száma.

2. Válaszd ki a témádat:

Gondolkodj el azon, milyen témákban vagy szakértő.

Kérdezz meg másokat, milyen témákban szeretnének többet megtudni.

Válassz egy aktuális és releváns témát, ami érdekes lehet a célközönség számára.

3. Határozd meg a célközönséget:

Készíts egy részletes leírást az ideális hallgatóról.

Gondolkodj el azon, milyen problémákat és kihívásokat él meg a célközönség.

Kérdezz meg másokat, hogy megértsd, milyen információt keresnek.

4. Válaszd ki az időpontot és a platformot:

Végezz piackutatást a legnépszerűbb webinár platformokról.

Teszteld a platformot egy kisebb csoporttal.

Válassz egy időpontot, amikor a legtöbb ember számára elérhető leszel.

5. Készítsd el a tartalmat:

Kezdj egy vázlat készítésével.

Készíts diákat vagy jegyzeteket a főbb pontokhoz.

Gyakorold a prezentációt, hogy biztos legyél benne.

6. Promóciós stratégia:

Készíts egy promóciós ütemtervet.

Használj különböző csatornákat: e-mail, közösségi média, blog, stb.

Kérj másokat, hogy terjesszék a hírt a webinárról.

7. Tesztelés:

Végezz egy próbafutást egy kisebb csoporttal.

Ellenőrizd a hang- és képminőséget.

Győződj meg róla, hogy minden technikai részlet működik.

8. Vezesd le a webinárt:

Készülj fel előre, és gyakorold a bemutatót.

Győződj meg róla, hogy minden technikai eszköz működik.

Légy nyitott a hallgatók kérdéseire és visszajelzéseire.

9. Interakció a hallgatókkal:

Tervezz be interaktív elemeket, mint kérdések és felmérések.

Adj lehetőséget a hallgatóknak, hogy élőben tegyenek fel kérdéseket.

Gyakorold az empátiát és az aktív hallgatást a kérdésekre válaszolva.

10. Értékeld és elemezd:

Készíts felméréseket vagy kérdőíveket a résztvevők számára.

Elemezd az eredményeket és a visszajelzéseket.

Gondolkodj el azon, hogyan lehetne jobbá tenni a következő webinárt.

11. Kövesd a résztvevőket:

Küldj köszönő e-mailt a résztvevőknek.

Ajánlj további erőforrásokat vagy tartalmat, ami érdekes lehet számukra.

Kérj visszajelzést, hogy folyamatosan fejlődhess.

A webinárok készítése nem csak technikai kihívás, hanem tartalmi mélység is. A fenti lépések követésével nem csak egy webinárt készíthetsz, hanem valódi értéket is adhatsz a közönségednek. Kezdj bele, és válj webinár szakértővé!

Hogyan tovább?

A Webinár Mesterré Válás Útja Előtted Áll!

Videós Tartalmak Készítése: Az előadásaidat rögzítsd és töltsd fel YouTube-ra vagy más videómegosztó platformokra. A rögzített webinárok segítségével új közönséget érhetsz el és növelheted online jelenlétedet.

Használj Interaktív Eszközöket: Vezess be olyan online eszközöket, mint a Mentimeter vagy a Kahoot, hogy a webinár során közvetlenül interakcióba lépj a hallgatókkal, kvízekkel vagy gyors szavazásokkal.

Kérj Konkrét Visszajelzéseket: Készíts rövid online kérdőíveket a webinár végén, ahol specifikus kérdéseken keresztül kaphatsz visszajelzéseket. Tanuld meg, melyik részek voltak a legnépszerűbbek és melyik területeken kell fejlődnöd.

Webinár Sorozatok Indítása: Ne állj meg egyetlen webinárnál! Készíts tematikus sorozatokat, ahol a résztvevők mélyebben ismerhetik meg egy-egy témát több részen keresztül.

Közösségi Média Integráció: Használj olyan platformokat, mint a Facebook Live vagy az Instagram Live a webinárok népszerűsítésére, vagy akár a webinár közvetítésére.

Zárszó: A webinárok készítése egy dinamikus, interaktív folyamat. Minden egyes előadással új készségeket sajátíthatsz el és mélyebb kapcsolatokat építhetsz a hallgatóiddal. A fenti gyakorlati tanácsokkal készen állsz arra, hogy a webinárok világának igazi mestere légy.

Hajrá!

Picture of Biksi Bendegúz

Biksi Bendegúz

Biksi Bendegúz vagyok Online Marketing Tanácsadó.

Maradtak kérdéseid?
Dolgozzunk együtt a Te sikereid érdekében!

Együttműködésünk 3 egyszerű lépésben

1. Időpontfoglalás

Foglalj le egy számodra megfelelő időpontot a díjmentes konzultációra. A foglalásod részleteit emailben fogod megkapni. Érdemes minden zavaró tényezőt megszüntetni a konzultáció idejére, hogy a lehető legtöbb értéket tudd megőrizni a beszélgetésünkből.

2. Konzultáció

A díjmentes konzultáción személyesen velem fogsz beszélni. A beszélgetésünk célja az, hogy felmérjem vajon melyik ügyfélszerző stratégia a legjobb módszer a vállalkozásod bevételének megsokszorozásához. A beszélgetésünk végére egyértelmű lesz, hogy tudunk-e együtt dolgozni.

3. Döntés

Tőlem nem azt kapod amiért jöttél, hanem azt amire valóban szükséged van. Nálam úgy fogsz árajánlatot kapni, hogy pontosan felmérem az igényeidet. Ha úgy döntünk, hogy a vállalkozásod érdekében sikeresen együtt tudunk működni, akkor belevágunk és lefektetjük a közös munka alapköveit.

Válassz szabad időpontot
és foglald le az ingyenes konzultációt!

Legyen tiéd a következő sikersztori!

Ha szeretnél egy olyan ügyfélszerző rendszert ami rengeteg időt és pénzt hoz a konyhára, akkor foglalj időpontot a konzultációra!

Figyelem! Nem dolgozok együtt bárkivel! A konzultáción fenntartom a jogot, hogy ne vigyem tovább az együttműködést.

Minőség a mennyiség előtt.

Stay In Touch

Be the first to know about new arrivals and promotions

Subscribe for Email Updates

Add a descriptive message telling what your visitor is signing up for here.

Hogyan kereshetsz több millió forintot saját webinároddal?

Ingyenes Webinárkészítő Workshop

Nap
Óra
Perc
Mp